خبرهای داغ:
امام جمعه نهاوند:

 هیچ دینی به اندازه اسلام بر اهمیت علم و علم‌آموزی تاکید نکرده است

نهاوند-امام جمعه نهاوند با بیان اینکه هیچ دینی به اندازه اسلام بر اهمیت علم و علم‌آموزی تاکید نکرده است، گفت: عقل و اندیشه به عنوان پیامبر درونی، باید توسط علم و دانش پرورش یافته و رشد کند.
کد خبر: ۹۳۸۷۰۱۷
|
۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام عباسعلی مغیثی در جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی شهرستان نهاوند با تاکید بر اهمیت علم و دانش و لزوم فراگیری دانش اظهار داشت: در اهمیت علم و دانش همین بس که امام علی (ع) می‌فرمایند «اَلْعِلْمُ مِصْباحُ الْعَقْلِ» علم و دانش، چراغ عقل و انديشه است.

وی با بیان اینکه هیچ دینی به اندازه اسلام بر اهمیت علم و علم‌آموزی تاکید نکرده است، ادامه داد: عقل و اندیشه به عنوان پیامبر درونی، برای اینکه بتواند رسالت خود را به درستی انجام دهد، باید توسط علم و دانش پرورش یافته و رشد کند.

امام جمعه نهاوند تاکید کرد: تمام مفاهیم دینی و شرعی بر اساس علم و عقلانیت است؛ بنابراین باید در راستای گسترش علم و دانش در جامعه تمام تلاش خود را به کار ببندیم که سوادآموزی یکی از مهمترین وظایف ما در این راستا است.

*کسب موفقیت‌های آموزش وپرورش نهاوند موجب سربلندی شهرستان است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شهرستان نهاوند نیز ضمن تبریک هفته‌ بسیج دانش‌آموزی و همچنین کسب رتبه اول استان توسط اداره سوادآموزی شهرستان نهاوند، اظهار داشت: آموزش و پرورش نهاوند با مدیریت بسیار خوب آقای دارایی و کادر مجرب و توانمند، در حوزه‌های مختلف موفق به کسب افتخارات ارزشمندی در سطح استانی و کشوری شده است که این مهم، موجب سربلندی مدیریت ارشد و کل شهرستان است.

مهدی جلال‌وند افزود: سوادآموزی یک بحث بسیار مهم است و باید سایر اداراتی که به هر نحوی می‌توانند در شناسایی، جذب و نگه‌داشت افراد بی‌سواد سهیم باشند، حداکثر همکاری را با اداره سوادآموزی شهرستان به عمل آورند.

وی کسب رتبه اول استان توسط اداره سوادآموزی را حاصل تلاش‌های بی‌شائبه‌ مجموعه آموزش و پرورش شهرستان و همکاری و همراهی سایر اداراتی که در این زمینه به آموزش وپرورش کمک کرده‌اند، دانست و افزود: در چند سال اخیر با تشریک مساعی که در این حوزه به وجود آمده است، شاهد درخشش هر ساله اداره سوادآموزی شهرستان در سطح استان هستیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شهرستان نهاوند از پشتیبانی همه جانبه‌ فرمانداری برای ریشه‌کنی هرچه سریع‌تر بی‌سوادی در سطح شهرستان خبر داد و گفت: بخشداران، دهیاری‌ها و اداراتی همچون شبکه بهداشت، جهاد کشاورزی، هلال احمر، صنعت و معدن، کمیته امداد، بهزیستی، ثبت احوال، تبلیغات اسلامی، مراکز فنی و حرفه ای، شهرداری و... می‌توانند از ظرفیت‌های بسیار خوبی که در اختیار دارند در راستای شناسایی، جذب و نگه‌داشت سوادآموزان استفاده کنند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات